ورزش

هاشمی: حضور VAR و خصوصی سازی سرخابی ها به کمک دولت صورت گرفت

هاشمی: حضور VAR و خصوصی سازی سرخابی ها به کمک دولت صورت گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی در آخرین جلسه هیأت دولت سیزدهم اظهار داشت: حوزه ورزش قهرمانی شاخصی است که سطح ورزشی کشورها را مشخص می‌کند و ما در یک دوره سه ساله موفق شدیم که توسط ورزشکاران این سرزمین ۲۲۹۰ مدال به دست بیاوریم. این عدد در مقایسه با دوره چهارساله قبلی با افزایش همراه شده است. پاداش قهرمانی هم قهرمانان ۴ برابری شده است. طبق آماری که از کشورهای دنیا داشتیم ایران در بحث پاداش‌ها رتبه اول را دارد.

وی افزود: در بخش پروژه‌های عمرانی، در راستای سیاست‌های دولت قصد داشتیم پروژه‌های نیمه تمام را تمام و از آغاز پروژه خودداری کنیم که این مساله در شورای عالی ورزش به تصویب رسید. در ابتدا بیش از ۴۴۰۰ پروژه نیمه تمام داشتیم. ۱۹۴۷ پروژه به افتتاح رسید و بیش از ۲۵۰۰ پروژه باقی مانده که برنامه‌ریزی این بود در ادامه کار دولت این پروژه‌ها را که بعضاً از دهه ۸۰ به آن رسیدگی نشده را به سرانجام برسانیم. تا هفته آینده هم ۶۰ پروژه دیگر افتتاح می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص وضعیت استقلال و پرسپولیس گزارش داد: یکی از پروژه‌هایی که دولت به صورت جدی از آن حمایت کرد بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس بود که دغدغه‌ای بسیار بزرگ به شمار می‌رفت. این دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان دچار مشکل شده بودند و در نهایت انتظار چندین ساله به پایان رسید. پیش تر در وزارت ورزش شاهد تجمعاتی بودیم که از سوی هواداران انجام می‌شد اما در نهایت این دو تیم از برنامه وزارت ورزش جدا شدند. این کار بزرگی بود که با اقبال مردمی همراه شد.

هاشمی ادامه داد: از اتفاقات خوبی که در این دولت رخ داد بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بود. من به عنوان کسی که ۳۵ سال در ورزش بوده مشاهده کردم خوشبختانه در این دولت این مشکل از پیش رو برداشته شد. با تدابیری که اندیشیده شد توانستیم از شورای تأمین استان‌ها مجوزهای مربوط کنیم. حضور بانوان اتفاقاً مبارکی بود که یکی از معضلات بین‌المللی ما به شمار می‌رفت و با رعایت ارزش‌های اسلامی حل و فصل شد.

وی افزود: در انتهای فصل گذشته فوتبال توانستیم کمک داور ویدئویی را وارد لیگ برتر کنیم. کمکی که با حمایت دولت انجام شد و حالا لیگ برتر جدید با VARبرگزار می‌شود و مقدمات آن انجام شده است. فدراسیون در حال پیگیری است و ورزشگاه‌های سرتاسر کشور به این فن‌آوری تجهیز می‌شوند. در هیچ‌جای دنیا وظیفه دولت تأمین VAR نبوده اما با کمک‌های دولت این اقدام انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بحث مجموعه بزرگ ورزشی در شرق کشور از دغدغه‌های ما بود. مقدمات کار فراهم شده تا اقدامات لازم انجام شود و با افتتاح این پروژه سرانه ورزشی تهران که جز آخرین استان‌ها است، دو برابر شود.

هاشمی ادامه داد: برگزاری شورای عالی ورزشی و تربیت بدنی با حضور رئیس جمهور از اقدامات خوب در این دولت بود. هیچ زمانی این شورا با حضور رئیس جمهور برگزار نشد که در این دولت اینگونه نبود. ۴ مصوبه اساسی در آن داشتیم. بحث برنامه‌دار شدن حوزه ورزش و تربیت از مهم‌ترین برنامه‌ها بود. ما در ورزش فاقد برنامه بودیم که با تصویب سند آمایش ورزش کشور و برنامه ملی اقدامات خوبی انجام شده. ۵۰ درصد از کارهای مرتبط تا این لحظه انجام و تا امروز ۹۸ هزار مکان ورزش توسط بخش خصوصی و دولتی شناخته و بررسی شده است. در این طرح ۹ دستگاه که کار تربیت بدنی انجام می‌دهند در قالب یک برنامه گام بر می‌دارند و می‌توانیم شاهد موفقیت‌های بیشتری در ورزش باشیم.

وی افزود: در بحث ثبت باشگاه‌های ورزشی وزارت اقتصاد به ما کمک کرد و ۳۷ هزار باشگاه را ثابت کردیم. مدت زمان انتظار برای ثبت باشگاه‌ها پیش تر ۱۱ ماه بود که امروز به یک ماه رسیده و باعث رضایت شده است. افزایش بیش از ۳ برابری اعتبارات ورزشی یکی از اقدامات خوبی بوده که انجام شده. در خصوص جوانان موضوعات مختلفی وجود دارد اما می‌توانم اشاره کنم به ۳۶۰ همت اعتبار که توسط بانک‌های مختلف برای تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان عنوان کرد: ورزش در آرامش بی‌نظیری به سر می‌برد که این آرامش را مدیون همکاران‌مان در سرتاسر کشور هستیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا